Privatlivspolitik
Ikrafttrædelsesdato: 27-02-2024
Dataansvarlig
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vibehandler om vores kunder og samarbejdspartnere. Du finder voreskontaktoplysninger nedenfor.
Service Kompleks ApS
Mågevej 14, 8370 Hadsten
CVR-nr.: 43176803
Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du harspørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakteos via kontakt@servicekompleks.dk.
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.
Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for athjemmesiden kan fungere. Vi bruger cookies til at tilpasse vores indholdog annoncer, til at vise dig funktioner til sociale medier og til at analyserevores trafik. Vi deler også oplysninger om din brug af vores hjemmesidemed vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere oganalysepartnere. Vores partnere kan kombinere disse data med andreoplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug afderes tjenester.
Kommunikation med potentielle kunder
Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om voresservices, så kan du kontakte os via:
● Kontaktformular
● Email
● Telefon
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i endialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser.
Vi behandler kunden information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email,telefonnummer.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger erdatabeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi sletter vores kommunikation med dig når det står klart om du ønskervores ydelser eller ej.
Skulle der i et særligt tilfælde opstå et behov for at opbevare dinepersonoplysninger i længere tid, så vil dette kunne være tilfældet.
Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, atydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger omnavn, adresse, ydelser, særlige aftaler, betalingsinformationer og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger erdatabeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Når ydelsen er leveret og eventuelle udestående er afsluttede, så vil viumiddelbart herefter slette personoplysningerne.
Nyhedsbrev
Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altidframelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med nyinformation fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold påhjemmesiden, annoncering af vores ydelser.
Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette.Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som viefterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen.På denne måde, så sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dignyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.
Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) iforbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningensartikel 6, stk. 1 litra a.
Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldtnyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med atsende dette til dig. Har vi ikke sendt dig et nyhedsbrev i 1 år, så bortfalderdit samtykke som følge af vores passivitet.
Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf.Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vigemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kander fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse,ydelsesbeskrivelse.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen erdatabeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværenderegnskabsår er afsluttet.
Jobansøgninger
Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om dematcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandledine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litraf.
Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, så vil HR med det sammevurdere om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysningerigen, hvis der ikke er et match.
Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, så vil vi bortskaffe dinansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at denrette kandidat er fundet til jobbet.
Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/eller ansættes til jobbet, så vil vigive dig særskilt information om hvordan, at vi behandler dinepersonoplysninger i denne forbindelse.
Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Profilering og automatiserede afgørelser
Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller somopbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttesdatabehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dinepersonoplysninger en passende beskyttelse.
Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indførtpassende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, oghar herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltningerfor at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdereopdaterede om GDPR via løbende awareness træning, GDPR kursus, samtved at gennemgå vores GDPR-procedurer med medarbejderne.
De registreredes rettighede
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forholdtil vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kanhjælpe dig med dette.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samten række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, indentidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysningerbegrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vifremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med ditsamtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøresgældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtigesamfundsinteresser
Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovligebehandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse modbehandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i etstruktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at fåoverført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden udenhindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om deregistreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på ditsamtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds medden måde, vi behandler dine personoplysninger på.
Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk. Vi vil generelt opfordre dig til at læse mere om GDPR, så du er opdateretpå reglerne.